Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS PAPER DOLL APS

Generelle oplysninger

Paper Doll ApS
Grønnegade 41, kld
1107 København K
CVR nr.: 41762586
Telefon: 42 90 95 06
E-mail: info@paperdollcph.dk


BETALING

Paper Doll ApS modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@paperdollcph.dk

Fragt

AFHENTNING

Afhentning af ordrer i vores butik kan ske i butikkens normale åbningstider. Du kan først afhente din ordre, når du har fået besked herom på SMS eller email. 


LEVERING

Paper Doll ApS tilstræber at afsende ordrer indgået inden kl. 14 samme dag, ordrer herefter sendes næstfølgende hverdag.


Vi sender til hele Danmark. Fragtprisen er 39 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med den fragtmetode, du vælger ved betaling.
Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Retur

Returprocedure

  1. Kontakt os skriftligt enten pr. mail (info@paperdollcph.dk) eller på en af vores sociale medier (@paperdollcph) og gør os opmærksomme på, at du gerne vil returnere.

  2. Pak den ubrugte vare med hangtags ind i den originale emballage og pak den derefter forsvarligt ned i en forsendelsesemballage.

  3. Send pakken med omdeling til en erhvervsadresse, ikke til pakkeshop, til Paper Doll ApS, Grønnegade 41, kld, 1107 København

    Du er også mere end velkommen til selv at aflevere pakken i butikken indenfor normal åbningstid eller efter aftale

  4. Når vi har modtaget varen og bekræftet dens stand, refunderes beløbet for varen til den betalingsmetode, ordren oprindeligt blev lagt med.

Læs mere detaljeret om vores returpolitik herunder.

REFUNDERING
Refunderinger sker til samme betalingsmetode, som ordren blev lagt med.

RETURRET
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. 

Perioden regnes fra den dag;

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@paperdollcph.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan enten vælge at sende varen retur til os, eller aflevere den i vores fysiske butik indenfor normal åbningstid. 

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du først kontakte os - og herefter sende varen til:

Paper Doll ApS
Grønnegade 41, kld
1107 København K

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt. 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Paper Doll ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Paper Doll ApS
Grønnegade 41, kld
1107 København K
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Akkreditering

Sitet indeholder illustrationer og billeder fra www.freepik.com