Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS PAPER DOLL APS

Generelle oplysninger

Paper Doll ApS
Kompagnistræde 12, kl.
1208 K√łbenhavn K
CVR nr.: 41762586
Telefon: 42 90 95 06
E-mail: info@paperdollcph.dk


BETALING

Paper Doll ApS modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil f√łrst blive trukket p√• din konto, n√•r varen afsendes. Alle bel√łb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler f√łrste afdrag n√•r varen leveres, og det resterende bel√łb betales af over de f√łlgende 3 m√•neder. Anyday er gratis for dig, s√• l√¶nge du betaler til tiden. Med Anyday f√•r du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. L√¶s vilk√•r for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klagel√łsning, N√¶vnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klagel√łsning via Klageportalen for N√¶vnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@paperdollcph.dk

Fragt

AFHENTNING

Der kan afhentes ordre i showroomet efter aftale. 


LEVERING

Paper Doll ApS tilstr√¶ber at afsende ordrer indg√•et inden kl. 14 samme dag, ordrer herefter sendes n√¶stf√łlgende hverdag.


Vi sender til hele Danmark. Fragtprisen er 39 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (g√¶lder ogs√• F√¶r√łerne og Gr√łnland).
Dine varer sendes med den fragtmetode, du vælger ved betaling.
Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer g√¶lder s√¶rlige leveringsvilk√•r. Betingelserne vil fremg√• specifikt forud for k√łb af disse varer.

Retur

Returprocedure

  1. Kontakt os skriftligt enten pr. mail (info@paperdollcph.dk) eller p√• en af vores sociale medier (@paperdollcph) og g√łr os opm√¶rksomme p√•, at du gerne vil returnere.

  2. Pak den ubrugte vare med hangtags ind i den originale emballage og pak den derefter forsvarligt ned i en forsendelsesemballage.

  3. Send pakken med omdeling til en erhvervsadresse, ikke til pakkeshop, til Paper Doll ApS, Kompagnistr√¶de 12, kld, 1208 K√łbenhavn

    Du er også mere end velkommen til selv at aflevere pakken i showroomet efter aftale.

  4. N√•r vi har modtaget varen og bekr√¶ftet dens stand, refunderes bel√łbet for varen til den betalingsmetode, ordren oprindeligt blev lagt med.

Læs mere detaljeret om vores returpolitik herunder.

REFUNDERING
Refunderinger sker til samme betalingsmetode, som ordren blev lagt med.

FORTRYDELSESRET
Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret p√• varer k√łbt i vores webshop. 

Perioden regnes fra den dag;

  • Hvor du modtager ordren.
  • F√•r den sidste vare i fysisk besiddelse, n√•r det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i √©n ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • F√•r det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, n√•r det drejer sig om aftale af levering af varer, der best√•r af flere partier/dele.
  • Den f√łrste vare i fysisk besiddelse, n√•r det drejer sig om regelm√¶ssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter k√łbet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail p√• info@paperdollcph.dk. I meddelelsen skal du g√łre tydeligt opm√¶rksom p√•, at du √łnsker at benytte din fortrydelsesret.

√ėnsker du at sende varen retur til os, skal du f√łrst kontakte os - og herefter sende varen til:

Paper Doll ApS
Kompagnistr√¶de 12, kl. 
1208 K√łbenhavn K

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Vedlæg gerne dit ordrenummer i pakken.


Varens stand ved returnering

Du h√¶fter kun for eventuel forringelse af varens v√¶rdi, som skyldes anden h√•ndtering, end hvad der er n√łdvendigt for at fastsl√• varens art, egenskaber og den m√•de, hvorp√• den fungerer. Du kan med andre ord pr√łve varen, som hvis du pr√łvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er pr√łvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af k√łbet kun f√•r en del eller intet af k√łbsbel√łbet retur, afh√¶ngig af varens handelsm√¶ssige v√¶rdi p√• modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele k√łbsbel√łbet retur m√• du alts√• afpr√łve varen uden egentlig at tage den i brug.

Varer undtaget fortrydelsesretten

F√łlgende varetyper indg√•r ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har f√•et et tydeligt personligt pr√¶g.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnem√¶ssige √•rsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver ul√łseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udf√łrte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er p√•begyndt med forbrugerens forudg√•ende udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten oph√łrer, n√•r tjenesteydelsen er fuldt udf√łrt.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres p√• et fysisk medium, hvis udf√łrelsen er p√•begyndt med forbrugerens forudg√•ende udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for s√•danne publikationer.
  • Aftaler indg√•et p√• offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller for√¶ldes hurtigt. 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit k√łb, f√•r du naturligvis det bel√łb, du har indbetalt til os retur.
I tilf√¶lde af en v√¶rdiforringelse, som du h√¶fter for, fratr√¶kkes denne k√łbsbel√łbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som f√łlge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden un√łdig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at g√łre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemf√łres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde bel√łbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Der gives 2 √•rs reklamationsret i henhold til k√łbeloven. Vores reklamationsret g√¶lder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan f√• varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afh√¶ngig af den konkrete situation. Reklamationen g√¶lder ikke fejl eller skader beg√•et ved forkert h√•ndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Paper Doll ApS vil d√¶kke returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Paper Doll ApS
Kompagnistræde 12, kl.
1208 K√łbenhavn K
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Send pakken med erhvervsomdeling, derfor IKKE DAO. Pakker afhentes ikke hos pakkeshops/posthus. 

Akkreditering

Sitet indeholder illustrationer og billeder fra www.freepik.com